norway in a nutshell.

iskandinavya deyince hemen akla fjord’lar geliyor.

gitmişken doğanın milyonlarca yıl boyunca meydana getirdiği bu harikalarından birisini de mutlaka görmek istedim.

“norway in a nutshell” günübirlik bir tur.

tren, otobüs ve gemi ile güzel bir yolculuk yapıp 18.00′de Bergen’e geri dönüyorsunuz. isterseniz oslo’ya devam eden versiyonları da var…

rehber yok ama rahatça treninizi, otobüsünüzü bulabiliyorsunuz. biletinizi turist ofisinden alabileceğiniz gibi tren istasyonundaki NSB ofisinden de alabilirsiniz.

nsb_bergen_bolteyel

ilk olarak bergen’den voss’a doğru hareket ettik. biraz tüneller olsa da nereye bakacağımı şaşırarak dağları, nehirleri, güzelim evleri seyrede seyrede voss’a geldik. oysa ki bu gördüklerim göreceklerimin yanında hiçbir şeymiş:)

voss’ta inip bizi bekleyen otobüslerimize bindik. ardından da gudvangen’e doğru yola çıktık.

norwayinanotshell_bolteyel1

burada fyord turu için gemimiz bizi bekliyordu. işte asıl heyecan başladı.

norwayinanutshell_bolteyel9

yol boyunca küçük bir ekmek parçası koparmak için gemiyi takip eden martılar bizi hiç yalnız bırakmadılar.

norwayinanutshell_bolteyel8

norwayinanotshell_bolteyel2

norwayinanotshell_bolteyel3

norwayinanutshell_bolteyel11

herşey rüya gibiydi, evler, su üstüne yansımaları, dağların tepesinden akan sular, martılar…

norwayinanutshell_bolteyel

çok güzel bir iki saatin ardından flam’a geldik. burada 50 dakikalık bir süremiz vardı.

çok ilgimi çekmese de vakit geçirmek için tren müzesine girdim.

o kadar etkilendim ki… flam ile mrydal arasına yapılan tren yolu için ne büyük emek ve ömürler harcandığını çok samimi bir tonda anlatıyordu müzede gördüklerim…

flam_bolteyel1

flam_bolteyel2

flam_bolteyel3

flam_bolteyel4

flam_bolteyel5

ardından flam’dan mrydal’a doğru hareket ettik. öncelikle tren gerçekten çok orjinaldi…

flam_train_bolteyel1

tren hattından ziyade turistik gezi treni gibiydi diyebilirim. her vagondaki ekrandan bir sonra penceremizden seyredeceğimiz eşsiz güzellikler hakkında bilgilendiriliyorduk. şimdi sağda flam’ın merkezini göreceksiniz. birazdan soldaki pencereden tüm vadiyi izleyebilirsiniz…

sonrasında küçük ama gürül gürül akan bir çağlayanın önünde 5 dakikalık fotoğraf molası verdik. tüm tren ahalisi aşağıya indik.

flam_train_bolteyel2

mrydal’a kadar 20 tünelden geçtik, bunların 18 tanesi elle açılmış.

deniz seviyesinden 866m’ye çıkmış olduk. masmavi sulardan bir anda bembeyaz dağlara ulaştık. sanki alice harikalar diyarındaydım…

norwayinanotshell_bolteyel4

norwayinanotshell_bolteyel5

ardından da bir sonraki trenimize binip bergen’e geri döndük.

otele geldiğimde kendimi hayaller dünyasından gerçekliğe dönmüş gibi hissettim…